Orlen wkracza na rynek mediów. Przejmuje Polska Press od niemieckiej spółki
Pozyskanie Polska Press wpisuje się w opracowaną wcześniej strategię rozwoju koncernu. Zakłada ona, że do 2030 roku Orlen będzie rozwijał sprzedaż detaliczną. Polski gigant paliwowy zakłada również rozwój nowoczesnych kanałów komunikacji, ekspansję sieci punktów odbioru paczek, digitalizację formatów sprzedaży oraz budowę platformy e-commerce w oparciu o sieć RUCH.
"Przejęcie Polska Press przez PKN ORLEN umożliwi stworzenie rozbudowanej bazy danych opartej o klientów Polska Press, ORLEN VITAY, Stop Cafe, ale też Grupę Energa czy Ruch. Takie działania wdrożyły znane światowe koncerny" – czytamy w oświadczeniu dla mediów.
Zadowolenia z przejęcia Polska Press nie kryje prezes państwowej spółki, Daniel Obajtek.
– Konsekwentnie poszerzamy obszary naszej działalności. Na bazie Sigma Bis zbudowaliśmy od podstaw profesjonalną agencję mediową, która sukcesywnie zdobywa nowych klientów, w tym komercyjnych. Przejęliśmy spółkę Ruch, co ułatwi nam wejście na rynek nowych punktów sprzedaży i rozwój usług e-commerce – powiedział Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
– Z kolei dostęp do 17,4 milionów użytkowników portali zarządzanych przez Polska Press, skutecznie wzmocni sprzedaż całej Grupy ORLEN, zoptymalizuje koszty marketingowe i umożliwi dalszą rozbudowę narzędzi big data. Podejmujemy działania, które wpisują się w nową strategię PKN ORLEN do 2030 r. i będą efektywnie wspierać dynamiczny rozwój sieci detalicznej – dodał.
Polska Press to jedne z największych wydawców w Polsce, który w 2019 r. osiągnął przychody na poziomie ponad 398,4 mln zł. Grupa posiada 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych, a także 500 witryn online. Polska Press to lider polskiego internetu w kategorii informacje i publicystyka oraz w kategorii informacje lokalne i regionalne.